O Stevovi si můžete myslet co chcete. Ale jedno mu upřít nemůžete. Jeho prezentace k uvedení nových produktů jsou naprosto geniální a často prakticky bezchybné.
Chcete vědět pár pikantností?
Dnes jsem narazil na 2 roky starý rozhovor s Waynem Goodrichem. Člověkem, který pracoval pod Jobsem téměř 20 let nejen v Apple, ale také v Pixaru a NeXTu. Byl producentem dnes již legendárních veřejných prezentací. Tehdy poskytl rozhovor kolem jeho připravované knihy, která se měla týkat jeho práce a historek za dobu působení v Apple. Vypadá to, že kniha bohužel ještě nevyšla, ale i tak jsem vyčetl pár zajímavostí.
iPad měl mít dva 30-pinové konektory
Když se připravovala keynote prvního iPadu, marketingový tým bojoval s vyfocením skvělých produktových fotek. I po několika sériích focení nebyl Steve spokojený. Vyžadoval jiné fotografie. Perfektní. Jenže takové vyžadovaly vyfocení z úhlu, který by ukázal nejen Apple logo, ale také delší stranu tabletu s 30 pinovým portem.
Přečtěte si tu předchozí větu ještě jednou. Tehdy nebyl 30 pinový port pouze dole, ale také na boku iPadu! Díky tomu měl jít iPad vložit do docku nejen vertikálně, ale také horizontálně.
Wayne si nevěděl rady a tak vyzkoušel jednu věc. Ve Photoshopu vymazal konektor na delší straně iPadu. Steve ihned volal zpět Waynovi, že přesně takhle si ty fotky představoval! A v ten moment mu prý došlo, co Wayne udělal. Praštil telefonem a o nějakou dobu později byl iPad uvedený pouze s jedním 30 pinovým konektorem na spodní straně.
Stevovy prezentace nikdy neměly scénář
Pokaždé když byl Steve Jobs na pódiu, všechny oči patřily jenom jemu. Měl kolem sebe zvláštní energii, do prezentace dával maximum už jen proto, že všechny uvedené produkty byly prakticky jeho děti.
Dle Wayna tyto prezentace nikdy neměly scénář. Výsledek byl dosažený tím, že se slajdy zjednodušovaly a pilovaly tak dlouho, dokud to bylo potřeba. Zkoušet, zkoušet a zkoušet. Náhledový monitor zobrazoval pouze příští slide. Tato metoda přípravy umožňovala Stevovi být co nejvíce empatický, emotivní a charismatický vůči publiku.
Údajně Steve chtěl po každém výstupu po Waynovi a Stephenovi Adamsovi (majitel externí produkční společnosti Adams & Associates) aby ho hodnotili jako ve škole, jak se mu prezentace povedla.
Na každém detailu záleželo
Že byl Steve Jobs extrémním perfekcionistou se obecně ví. Záleželo na každém detailu – to ostatně ilustruje i historka o druhém konektoru v iPadu.
Steve vyžadoval to nejlepší nejen od sebe, ale také od svých zaměstnanců a spolupracovníků. Nebylo výjimkou, že po podání slabého výkonu byl schopný někoho vyhodit (i když nakonec ve firmě třeba zůstal). Andrea Cunningham, strategická markeťačka, která pomohla uvést původní Apple Macintosh prý zbožňovala pracovat pod Stevem, i když ji asi 5x „vyhodil“.
První barevné iMacy byly pro Apple hrozně důležité. Firma byla teprve chvíli pryč z červených čísel po velkých finančních problémech. Steve byl znovu v pozici trvalého CEO a na každém detailu záleželo. Hodně tak překvapí, že vyjíždějící stolek s iMacem byl ve skutečnosti poháněný kličkou a lidskou silou. 🙂
Steve byl samozřejmě velmi nespokojený, že celý pohyb nebyl dostatečně plynulý. Takže jakmile Steve ukončil 10 minutový křik na Wayna (a téměř ho zase vyhodil), začala éra počítačově řízených systémů pro vyjíždějící a zajíždějící pódia a stolky. Steve vyžadoval zkrátka 100% výkon a každá chyba se musela do budoucna napravit.
Celé interview si můžete přečíst na Cake.co
Sledujte Granátový jablko na Facebooku, Twitteru a Instagramu pro další návody nebo novinky, které se na blogu neobjeví.