Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Jak koupit AppleCare+ v České republice – pojištění zařízení přímo od Apple

Aleš Slabý 6

Když si z obchodu odnášíte nové Apple zařízení, nejspíš hned nepřemýšlíte, jak dlouho zůstane netknutě krásné. Bohužel, často i přes veškerou snahu se první větší škrábanec dřív nebo později objeví. A za ním další. Možná praskne i displej. Nebo se vám ho podaří utopit. Možností nehody je spousta.

Možná jste už slyšeli o Apple Care – „pojištění“ zařízení přímo od Apple, které se dá zakoupit přímo s novým přístrojem. U nás to bohužel možné není. Jedním z důvodů pravděpodobně bude nepřítomnost oficiálního Apple Store v České Republice.

Přesto možnost pořídit Apple Care u nás je. Sice to vyžaduje trochu práce, ale jde to. Já ji využívám velmi často. Pokud vás zajímá, jak koupit Apple Care v České republice, čtěte dál.

Ve většině případů není jiná varianta, než navštívit neoficiální servis, kde vám nabídnou levnější opravu, která je ovšem často z neoriginálních dílů. Anebo případně autorizovaný servis, který ve většině případů mění jen kus za kus, ale s tím, že platíte až 80 % pořizovací ceny nového zařízení. Pro představu – výměna displeje u iPhone 11 Pro Max vás vyjde na 10 990 Kč až 14 490 Kč. Nutno podotknout, že se jedná o neoriginální díl, tedy parametrově bude vždy horší, než ten originální. 

Co je AppleCare+

Žádná z těchto variant není ideální. Daleko lepší je přemýšlet dopředu. Minimálně vám to může dodat větší pocit klidu, a pokud jste na své věci patřičně opatrní, pak můžete například svůj iPhone nosit bez pouzdra. Řeč je o rozšířeném záručním programu AppleCare+, který nabízí spoustu výhod. V porovnání s výše uvedeným příkladem zaplatíte $199, což je v přepočtu asi 5 000 Kč.

V čem vám může tato záruka pomoci? Po dobu platnosti vám AppleCare+ kryje dvě náhodná poškození. Jinými slovy, pokud se vám například stane, že jednou iPhone upustíte a rozbije se a podruhé ho utopíte, v obou případech máte nárok na nové zařízení. V EU pak obecně platí, že je vyžadován nějaký menší poplatek — řádově 1000 Kč za výměnu displeje a 3000 Kč za výměnu celého zařízení. Jelikož v ČR oficiálně AppleCare+ nekoupíte, tak má osobní zkušenost je taková, že servisy tento poplatek ani neúčtují. Toto však nelze garantovat a s časem se to může změnit. 

Jak koupit AppleCare+ k Apple zařízení

Jak jsem už zmínil, AppleCare+ u nás oficiálně nekoupíte. K čemu tedy tento článek? Jsou i neoficiální cesty, jak jej získat. Jednou z možností je zakoupit si jej rovnou při nákupu. Nejbližší Apple Store je v Německu či Rakousku. Jenže to je cesta hodně specifická, a navíc i podstatně dražší než způsob, který zde popíšu.

Nejlevnější a nejjednodušší způsob je pořídit si jej online v americkém Apple Store. Rozšířená záruka jde koupit prakticky ke všem produktům, které Apple prodává. Nechybí samozřejmě iPhone, iPad, Mac, ale ani AirPods, Apple Watch a další. Výhodou je, že u některého typu zboží se poskytuje rovnou záruka i na příslušenství. Pokud tedy vlastníte iPad a máte k němu Apple Pencil nebo Magic Keyboard, pak se rozšířená záruka vztahuje i na tyto produkty.

Pro zakoupení AppleCare+ máte 60 dnů od nákupu podle typu zboží.

  1. Pokud jste připraveni nakoupit rozšířenou záruku, můžete přejít na stránku My Support
  2. Dole zvolíte přes vlaječku americkou lokalizaci a přihlásíte se
  3. Zde byste měli vidět všechna svoje zařízení, včetně těch, které jsou způsobilé k nákupu AppleCare+
Seznam všech zařízení, pro které je možné přidat Apple Care
  1. Dále klikněte na přidat pokrytí (Add coverage) a zobrazí se vám i cena pro dané zařízení v dolarech.

Nyní jsou k dispozici jsou dvě, nebo čtyři možnosti. Čtyři u iPhone, kde lze zvolit i záruku pro krádež či ztrátu a dvě možnosti pro ostatní zařízení. Krádež v českých podmínkách nemá smysl řešit, protože by pak bylo nutné kontaktovat přímo americké zastoupení. Takže postačí klasická rozšířená záruka, o které mluvím výše. Jednou z možností je zakoupit si záruku na dva roky. Ta se počítá ode dne nákupu daného zařízení a posledním dnem končí. Poslední možností je zakoupit si záruku jako předplatné. Měsíčně pak platíte určitou částku a dokud ji platíte, pak máte zařízení kryté. Zde je pro některé výhoda, že pokud měníte iPhone každý rok, pak nemá cenu si záruku kupovat na dva roky. Jindy je zase výhodné mít zařízení pojištěné třetí, čtvrtý nebo i pátý rok, pokud dobře slouží a jste s ním spokojeni. Pokud vám kdykoli klesne kapacita baterie v zařízení pod 80%, máte nárok na její bezplatnou výměnu. Měsíční předplatné je mírně dražší než plná platba na dva roky, ale zároveň je více flexibilní.

  1. Jakmile si vyberete formu úhrady (v našem případě $199 nebo $10 měsíčně), budete vyzvání k otestování zařízení
  2. Na email vám přijde odkaz na test, po jehož úspěšném absolvování, můžete pokračovat dále
Probíhající diagnostika zařízení
  1. Zde narazíte na první větší problém – aby bylo možné provést platbu, musíte mít americkou kreditní nebo debetní kartu. Ne každý má nějakého kamaráda v USA, tak i na to  existuje řešení,  jímž je služba USunlocked.com umožňující získání americké debetní karty.
  2. Potřeba ještě bude americká adresa, tu si zdarma zřídíte pomocí služby Shipito
  3. Jakmile máte kartu a adresu zřízenou, pak s ní normálně zaplatíte v Apple Store a zařízení máte pojištěné. Pokud jste si vybrali formu měsíčního předplatného, pak ještě bude nutné mít americké Apple ID, ke kterému si předplatné přidáte. To si zřídíte zdarma na webu Apple a přidáte k němu funkční debetní kartu, ze které se bude strhávat předplatné. Takový Apple účet lze pak dobíjet i dárkovými kartami nakoupenými například na eBay, které mohou být ještě o něco levnější.

Pokud se vám vše povede, tak nejpozději následující pracovní den naleznete v e-mailu potvrzení AppleCare+ Proof of Coverage. V tu chvíli můžete program AppleCare+ začít plně využívat.

Cesta k AppleCare+ v ČR není jedna z nejjednodušších, na druhou stranu se to vyplatí a já osobně si ji pravidelně kupuji ke všem svým zařízením. Je to, jako když si pořídíte drahé auto – také nejspíš nevyjedete bez havarijního pojištění. Stát se může cokoli a záruka je celosvětová, takže kdekoli na světě vám na počkání vymění zařízení kus za kus. Nemusíte se bát, jako tradičně u běžných pojištění, nabízených různými subjekty při nákupu zařízení, že bude ve smlouvě spousta výjimek. Zde v případě jakéhokoli problému máte jistotu, že vše vyřeší plně k vaší spokojenosti bez dalších větších nákladů. 


Sledujte Granátový jablko na FacebookuTwitteru a Instagramu pro další návody nebo novinky, které se na blogu neobjeví.

  1. Tom Tom

    Ahoj, chci se zeptat zda jde Apple Care dokoupit k AirPods Pro koupeným v ČR. Zkoušel jsem přes mysupport.apple.com přihlásit pod svoje Apple ID a airpody mezi svými zařízeními vůbec nevidím.

    Jiný postup, když si vyhledám apple care, proklikám se k Airpodům a zadám sériové číslo, tak mi to vrátí chybu: This device is not eligible for additional coverage

    Tohle jsem zkoušel jak na Britské, tak Americké mutaci stránek. Nějaký tip jak postupovat?

    • Ahoj Tome, Aleš už odpovídal přímo na tvůj mail. Ale pro případné další čtenáře odpověď od něj dávám i sem:

      „Patrně nesedí datum nakupu a nebo vypršel čas, kdy je možné je zakoupit“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *