Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

AirDrop na iPhonu, iPadu – posílání souborů, řešení problémů

David Hořínek 0

AirDrop umožňuje velice rychle a snadno sdílet i větší množství velkých souborů. Jedná se o spolehlivý způsob přenosu dat na blízkou vzdálenost. Lepší, než posílání obrázků přes WhatsApp nebo Facebook, kde hrozí snížení jejich kvality.

Chcete poslat kolegovi vizitku kontaktu? Podělit se s kamarádem o fotky z výletu (a nepoužívat sdílená alba)? Přeposlat rychlý odkaz ze Safari? Tohle a ještě víc zvládne právě AirDrop.

Dnes si ukážeme, jak AirDrop používat a jak vyřešit případné problémy, pokud nefunguje.

Jak používat AirDrop

Používání AirDropu pro sdílení jakýchkoliv souborů je velmi jednoduché. Můžete tak poslat na jiný Mac / iPhone / iPad třeba poznámku, webovou stránku, kontakt nebo obrázek, na kterém si tento příklad ukážeme.

  1. Vyberte obrázek, nebo více obrázků
  2. U obsahu, který je možný sdílet, uvidíte vždy ikonku sdílení se šipkou:
Ikona sdílení v iOS na iPhonu je při otevření konkrétní fotky vlevo dole
  1. Po kliknutí na sdílení uvidíte v rychlých volbách často používané kontakty v prvním řádku
  2. Pokud v prvním řádku žádané zařízení nevidíte, klikněte na AirDrop v druhém řádku
  3. Vyberte konkrétní zařízení
  4. Přijměte soubor na cílovém zařízení (pokud posíláte něco sami sobě pod stejným AppleID, přijetí nastane automaticky)
Výběr AirDropu jako možnosti odeslání obrázku a následně konkrétního zařízení

Apple služby a zařízení většinou fungují skvěle. Může se ale stát, že se někdy něco nepovede. Nejčastější problém je, že nevidíte cílové zařízení.

Co dělat, když AirDrop nefunguje

Nejčastější problém je, že na obou zařízení není zapnutý příjem AirDropu pro všechny (je to spolehlivější volba než jen pro kontakty, ale nemějte to zapnuté pořád, jinak vám náhodní kolemjdoucí můžou posílat obrázky atd).

Zapnutí příjmu pro všechny je nejrychlejší přes ovládací centrum:

  1. Potáhněte prstem dolů v pravém horním rohu u FaceID iPhonu (ze spodního okraje nahoru u iPhonu s tlačítkem plochy)
  2. Podržte prst na levé vrchní dlaždici s ovládáním bezdrátových služeb
  3. Podržte prst na ikoně AirDropu a zvolte možnost Pro všechny
Zapnutí AirDropu pro všechny přes ovládací centrum

Pokud to nepomůže a cílové zařízení stále nevidíte, zkuste následující body. Pokud nepomůže konkrétní rada, přesuňte se na další:

  1. Mějte vypnutý Osobní hotspot (možnost vypnout také v ovládacím centru)
  2. Zapnutí AirDropu by mělo automaticky zapnout Wi-Fi i Bluetooth, pokud by se tak nestalo, zapněte je ručně
  3. Buďte v blízkém dosahu druhého zařízení
  4. Pokud nic nepomůže, zkuste natvrdo vypnout AirDrop, Wi-Fi a Bluetooth v Nastavení (přes ovládací centrum pouze odpojíte stávající zařízení, ale sítě naplno nevypnete) – následně opět AirDrop zapněte
  5. Restartujte zařízení
  6. Resetujte nastavení sítí v Nastavení – Obecné – Resetovat – Obnovit nastavení sítě. Tato volba bohužel vymaže všechna uložená hesla na Wi-Fi sítě atd., použijte ji proto jako poslední možnost

Pokud posíláte obsah na Mac / Macbook a nevidíte počítač jako cílové zařízení, pak zapněte ve Finderu v AirDropu možnost Kdo mě smí vidět: Všichni

Zapnutí viditelnosti AirDropu na Macu pro všechna zařízení

Pokud žádný z výše uvedených tipů nepomůže, zbývá už jen ta nejhorší možnost – reinstalace systému nebo reklamace zařízení. Většinou ale nikdo nemusí zajít tak daleko.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..